Krakowskie szkoły wdrażają platformę Scholario wspierającą emocjonalny rozwój uczniów


W Krakowie zainaugurowano nowatorski projekt, który ma na celu wsparcie emocjonalne uczniów w szkolnych placówkach. Od końca września 25 krakowskich szkół samorządowych rozpocznie korzystanie z platformy Scholario, która ma na celu ułatwienie komunikacji dotyczącej emocji. Dzięki temu uczniowie będą mogli łatwiej dzielić się swoimi odczuciami, a nauczyciele zyskają narzędzie do monitorowania ich stanu emocjonalnego. Inicjatywa skupia się na budowie przyjaznego klimatu w szkołach oraz podejmowaniu działań profilaktycznych.

W ramach programu, Kraków stał się pionierem w Polsce, wprowadzając technologie do codziennej praktyki szkół w zakresie zdrowia psychicznego. Platforma Scholario, stworzona przez zespół specjalistów w dziedzinie psychiatrii oraz inżynierów, ma na celu umożliwienie uczniom bieżącego przekazywania informacji o swoich emocjach. Uczniowie w wieku od 13 lat będą mogli korzystać z platformy, co ma na celu nie tylko ich wsparcie, ale także lepsze dostosowanie działań szkoły do ich potrzeb.

W przygotowaniach do wdrożenia platformy uczestniczyli dyrektorzy i nauczyciele, którzy na pierwszym etapie zapoznają się z jej funkcjonalnościami. Warto podkreślić, że projekt nie ma na celu zastąpienia bezpośredniej rozmowy, ale zachęcenie uczniów do otwartego wyrażania swoich emocji. W ramach projektu przewidziano także ewaluację oraz monitoring, co ma umożliwić ocenę skuteczności podjętych działań. Specjalnością platformy jest również bezpieczne gromadzenie danych, do których dostęp mają tylko uprawnione osoby, co gwarantuje ochronę prywatności uczniów.

Źródło: Urząd Miasta Kraków


Oceń: Krakowskie szkoły wdrażają platformę Scholario wspierającą emocjonalny rozwój uczniów

Średnia ocena:4.79 Liczba ocen:14


Zobacz Także