W tym roku miała miejsce kompleksowa modernizacja alei Solidarności, jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych Nowej Huty, która jest częścią obchodów 75-lecia jej wytyczenia. W ramach prac przeprowadzono szereg działań, które znacząco poprawiły jakość drogi i torowiska tramwajowego. Efekty wykonanych robót są już widoczne i wpływają pozytywnie na komfort podróży mieszkańców Krakowa.
Prace drogowe rozpoczęły się wiosną 2024 roku i obejmowały m.in. wymianę krawężników oraz nawierzchni chodników, które łącznie wyniosły ponad 4,5 tys. metrów bieżących krawężników oraz 2800 m² brukowanej nawierzchni. Dodatkowo, wykonano nową nawierzchnię jezdni o grubości 10–12 cm po usunięciu starych warstw asfaltowych. Na miejscach postojowych wyasfaltowano łącznie około 24 tys. m² powierzchni, co znacząco poprawiło dostępność parkingów w tej części miasta.
Oprócz modernizacji infrastruktury drogowej, wykonano również prace dotyczące torowiska tramwajowego. W ramach tych działań usunięto stare tory i drewniane podkłady, a także zrealizowano nową podbudowę torowiska, która ma około 1,5 metra głębokości. Dodatkowo, nowoczesny system drenażu został zamontowany w celu poprawy trwałości całej infrastruktury tramwajowej. Warto także zwrócić uwagę na budowę nowego przystanku tramwajowego przy skrzyżowaniu z ul. Bulwarową, który ma znacznie ułatwić podróżowanie pasażerom.
Podkreślono, że zakończenie prac na torowisku zaplanowane jest na początek przyszłego roku, co z kolei umożliwi powrót tramwajów na trasę po zakończeniu budowy wiaduktu nad przyszłą drogą S7, realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Całość inwestycji ma zostać sfinalizowana do czerwca 2025 roku. W efekcie tych działań aleja Solidarności zachowa swój historyczny charakter, stając się jednocześnie nowoczesną i komfortową przestrzenią użytkową dla mieszkańców Krakowa.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Modernizacja alei Solidarności – podsumowanie prac w Nowej Hucie
Zobacz Także