Prezydent Krakowa ogłosił nową politykę dotyczącą Strefy Czystego Transportu (SCT) po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami. Zmiany te mają uwzględniać uwagi zgłoszone przez uczestników, a ich wprowadzenie planowane jest na grudzień. Nowe regulacje będą analogiczne do już istniejących zasad w Strefie Płatnego Parkowania, co wzbudza wiele komentarzy wśród społeczności lokalnej. Granice SCT zostaną wyznaczone do IV obwodnicy autostradowej, co ma na celu wprowadzenie efektywnych rozwiązań transportowych.
W okresie od 29 listopada do 17 stycznia br. odbywały się szeroko zakrojone konsultacje społeczne, które zaangażowały około 20 tysięcy mieszkańców. Uczestnicy mieli okazję wyrazić swoje opinie zarówno poprzez ankiety, jak i podczas spotkań bezpośrednich oraz sesji online. Analizując zebrane dane, identyfikowano kluczowe tematy, takie jak zakres stosowania SCT, wymagania związane z wiekiem pojazdów oraz normami emisji, a także konieczność wprowadzenia ulg i dłuższego okresu adaptacyjnego dla właścicieli starszych samochodów.
Wśród najważniejszych postulatów znalazły się sugestie dotyczące granicy wieku pojazdów oraz systemu miarodajnych norm emisji spalin. Uczestnicy konsultacji wskazywali na potrzebę rozważenia zarówno wieku, jak i rzeczywistego stanu technicznego aut. Wiele głosów opowiadało się także za wprowadzeniem zwolnień dla pojazdów historycznych. W odpowiedzi na te uwagi, zakładane jest, że SCT nie będzie dotyczyć mieszkańców Krakowa, a nowe zasady mają wejść w życie najbardziej do 1 grudnia, co pozwoli na implementację potrzebnych infrastrukturalnych zmian w tym zakresie.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Nowe zasady dotyczące Strefy Czystego Transportu w Krakowie po konsultacjach społecznych
Zobacz Także