Prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski, zdecydowanie odrzuca plan budowy drogi ekspresowej S7, która miałaby przebiegać przez tereny miejskie. W dniu 3 listopada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła sześć wariantów trasy, które będą poddane konsultacjom społecznym. Władze miasta wskazują na potrzebę aktywnego dialogu z mieszkańcami, aby zagwarantować, że przyszła inwestycja nie wpłynie negatywnie na ich życie oraz na środowisko. W dalszej części artykułu zostaną przedstawione szczegóły dotyczące planowanych działań oraz argumentów przedstawianych przez miasto.
Przedstawione przez GDDKiA warianty S7 rozpoczynają się na autostradzie A4 na węźle Łagiewniki oraz w nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska. Władze Krakowa postanowiły powołać zespół, który skupiać będzie specjalistów zajmujących się problematyką transportu oraz ochroną środowiska. Jego celem będzie opracowanie takich rozwiązań, które ograniczą degradację środowiska oraz zminimalizują hałas i zanieczyszczenie powietrza. Dialog z mieszkańcami i Generalną Dyrekcją ma na celu wypracowanie akceptowalnych rozwiązań inwestycyjnych, które przyczynią się do rozwoju regionu.
Podczas rozmów z GDDKiA miasto podkreśla, że każda inwestycja drogowa powinna mieć sens ekonomiczny oraz społeczną akceptację. Dodatkowo zaznaczono, że planowane są inne inwestycje, takie jak przebudowa węzła „Kraków Południe” oraz budowa trzeciego pasa ruchu na autostradowej obwodnicy Krakowa do Balic, co ma na celu poprawę komunikacji w regionie. Władze Krakowa, wspólnie z przedstawicielami okolicznych gmin, zasugerowały, że najlepszym rozwiązaniem byłoby przerobienie istniejącej drogi krajowej nr 7 na drogę ekspresową, co ograniczyłoby negatywne wpływy na zabudowę oraz środowisko. Mieszkańcy mają możliwość zgłaszania swoich opinii i uwag dotyczących przedstawionych wariantów na specjalnie przygotowany adres email.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Prezydent Krakowa sprzeciwia się budowie drogi S7 przez tereny miasta
Zobacz Także


