Praca dwuzmianowa na krakowskich inwestycjach drogowych


Krakowski Zarząd Dróg Miasta Krakowa wprowadza dwuzmianowy tryb pracy dla wykonawców przy realizacji inwestycji drogowych. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie efektywności prac, a także ograniczenie hałasu dla mieszkańców w trakcie remontów. Przykładem jest bieżący remont mostu Grunwaldzkiego, który jest realizowany z uwzględnieniem tych warunków. W artykule przedstawione zostaną również okoliczności, które wpływają na możliwość prowadzenia pracy w trybie dwuzmianowym.

W realizacji krakowskich projektów drogowych, każda umowa na remonty, przebudowy czy budowy infrastruktury zawiera zapis o możliwości wezwania wykonawcy do pracy w trybie dwuzmianowym. W przypadku konkretnej inwestycji, jak remont mostu Grunwaldzkiego, prace są organizowane od rana do wieczora, co pozwala na minimalizację hałasu w godzinach wieczornych, kiedy mieszkańcy są w swoich domach. Dzięki takiej organizacji, prace mogą być prowadzone bardziej intensywnie i zgodnie z harmonogramem.

Warto zaznaczyć, że wiele czynników wpływa na decyzje dotyczące trybu pracy. Wśród nich znajdują się zapisy w dokumentacji projektowej, decyzje środowiskowe oraz warunki atmosferyczne, które mogą ograniczać możliwość pracy w systemie dwuzmianowym. Dodatkowo, ze względu na koszty związane z zatrudnieniem większej liczby pracowników, a także ich dostępność na rynku, nie zawsze można wprowadzić ten sposób organizacji pracy. Pomimo tych ograniczeń, klauzula dotycząca pracy dwuzmianowej stała się standardem w umowach ZDMK, co ma na celu zachowanie dyscypliny i realizację inwestycji w terminach.

Źródło: Urząd Miasta Kraków


Oceń: Praca dwuzmianowa na krakowskich inwestycjach drogowych

Średnia ocena:4.63 Liczba ocen:6


Zobacz Także