W Krakowie zainstalowano już 137 stacji dedykowanych do ładowania autobusów elektrycznych, co znacząco wspiera rozwój ekologicznego transportu miejskiego. Zakończenie pierwszego etapu budowy w Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka, w której powstało 35 nowych stanowisk, stanowi istotny krok w kierunku zwiększenia efektywności zeroemisyjnych autobusów. W planach są kolejne inwestycje, które mają na celu dalszy rozwój infrastruktury ładowania w mieście.
Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka zostało wyposażona w 117 stanowisk ładowania przez pantograf, co znacząco zwiększa możliwości naładowania autobusów elektrycznych w Krakowie. W ramach drugiego etapu planowane jest dodanie kolejnych 25 stanowisk, co jeszcze bardziej wzmocni infrastrukturę dla ekologicznych pojazdów. Ta inwestycja ma na celu dostosowanie się do wzrastającej liczby autobusów elektrycznych w mieście, co przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i poprawy jakości powietrza.
Oprócz stacji ładowania z pantografem, wzrosła także liczba szybkich punktów ładowania, które obecnie wynoszą 20. Nowe stanowiska zostały wprowadzone na pętli Kurdwanów, a także na pętlach Azory oraz Rżąka. Dzięki tym rozwojom krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne inwestuje w nowoczesny transport, co sprzyja ochronie środowiska. W niedalekiej przyszłości planowane są dalsze inwestycje, w tym nowe stacje ładowania, co umożliwi MPK zwiększenie floty autobusów elektrycznych o dodatkowe 37 sztuk. Obecnie w Krakowie eksploatowanych jest już 121 autobusów elektrycznych, co pokazuje dynamiczny rozwój miejskiej komunikacji ekologicznej.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: W Krakowie zakończono pierwszy etap budowy stacji ładowania autobusów elektrycznych
Zobacz Także